середа, 22 листопада 2017 р.

Батьківські збори №1 у першому класі

Батьківські збори
ЗНАЙОМСТВО З БАТЬКАМИ УЧНІВ-ПЕРШОКЛАСНИКІВ
Учитель початкових класів: Греба Б. Б.

Доробратівська ЗОШ І-ІІІ ст.

Тема. Знайомство з батьками учнів-першокласників.
Мета: познайомитись ближче з батьками учнів та познайомити їх між собою, сприяти формуванню батьківського колективу, як однієї спільної родини, зміцнювати зв’язки сім’ї та школи; сформувати і у батьків правильне ставлення до виховання дітей; дати змогу батькам перевірити яка їхня роль у вихованні дитини.
Учасники:  батьки, класний керівник.
Підготовка: учитель вивчає психолого-педагогічну літерату­ру на тему зборів і добирає необхідні книжки та журнали для виставки; готує анкети та роздруковує необхідні рекомендації.
Список використаної літератури:
1.                     Інноваційні технології навчання в початковій школі / Автори-упорядники: В.П.Телячук, О.В.Лесіна.-Х.:Вид.група”Основа”: “Тріада+”,2007.-240с.
2.                     Довідник класного керівника в запитаннях та відповіддях /авт.-упоряд. М.Є.Канцедал, О.М.Кравцова.- Х.:Веста:Видавництво “Ранок”, 2007.-384с.
3.                     Н.Чирцова “Забезпечити дитині психологічну готовність до школи” щомісячний науково-методичний журнал “Початкова школа”  № 2(380) лютий 2001.- с.8-9
4.                     Ш.А.Амонашвили. Аксиомы гуманной педагогики. Лаборатория гуманной педагогики. - Донецк, 2009.- 31с.
5.                     Є.Б.Дяченко, В.В.Пономарьова “Організація роботи з батьками в початковій школі” науково-методичний журнал “Початкове навчання та виховання” № 26 (30) вересень 2004р.- с.2-9



План засідання
1. Знайомство.
         2.1. Розповідь вчителя про себе.
         2.2. Заповнення батьками анкет.
2. Поради батькам першокласника     
3. Анкетування  батьків «Роль батьків у вихованні дитини».  
4. Організаційні питання.
4.1 Вибори батьківського комітету класу.
  4.2 Необхідні речі для першокласника, закупівля зошитів з друкованою основою.
  4.3 Організація харчування
Хід зборів
Школа — духовна колиска народу.
                                                                            В.О. Сухомлинський

1. Знайомство.
         Шановні батьки, сьогодні ви прийшли на першу нашу зустріч.
Ваші діти йдуть до школи з великим бажанням вчитися та розвиватися. Головне, щоб це бажання не згасло, щоб воно підігрівалося жадобою до знань, бажанням пізнати щось нове та незнайоме. Для цього потрібно жити одним життям з дитиною, кожний день розпитувати, що нового і цікавого  дізналася вона у школі, допомагати їй розібратися в тому, чого вона не може зрозуміти, контролювати виконання завдань. Все це потрібно робити з терпінням і любов’ю.
Сьогоднішні збори я пропоную провести за наступним планом:
1. Знайомство.
         2.1. Розповідь вчителя про себе.
         2.2. Заповнення батьками анкет.
2. Поради батькам першокласника.     
3. Анкетування  батьків «Роль батьків у вихованні дитини».  
4. Організаційні питання.
  4.1 Вибори батьківського комітету класу.
  4.2 Необхідні речі для першокласника (перелік предметів , закупівля зошитів з друкованою основою).
  4.3 Організація харчування

Для того щоб Ви знали кому довіряєте своїх дітей, я розповім Вам трохи про себе: звати мене Богдана Богданівна Греба, проживаю я в селі Дунковиця. В 2011 році я закінчила Мукачівський державний університет. Цього ж року я приступила до роботи вчителем образотворчого мистецтва і трудового навчання в Дунковицькій ЗОШ. В Доробратівській школі працюю з грудня 2011 року спочатку вихователем ГПД, а з 2016 року працюю на посаді вчителя початкових класів. У минулому навчальному році мої учні, яких я провчила півтора року, успішно склали ДПА і закінчили початкову школу, перейшовши до 5 класу.  Я завжди вимогливо ставилась і ставлюсь до себе і своїх учнів. Мабуть тому я і вибрала для себе педагогічне кредо:
«Спочатку вимогливість до себ
е, а вже потім до дітей» Разом з вимогливістю, я думаю, що повинна бути співпраця та розуміння. Існує так-званий трикутник вчитель-дитина-батьки. Коли є співпраця і розуміння в цьому трикутничку, тоді легко вирішити будь-які шкільні проблеми
2.2.Заповнення батьками анкет.
Анкета
1. Прізвище, ім’я, по батькові батьків
        
Мама -
Тел.
Тато -
Тел.

        
2. Домашня адреса




3.     Кількість дітей в сім’ї (вказати ім’я, рік народження)





4.     Хто з членів сім’ї має вплив на дитину?


5.     Домашні обов’язки дитини.


   
6.     Девіз  Вашої родини.



2. КІЛЬКА ПОРАД БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ
Початок навчання дітей у школі завжди порушує чимало питань. Яким воно буде для малюків? Як вони адаптуються в новому житті? З яким настроєм почнуть навчання? Це питання, які непокоять усіх: і вас‚ і‚ звісно, нас.
Сьогодні
мені хотілося б поговорити не стільки про дітей,
скільки про нас‚ дорослих, про наше ставлення до їхніх успіхів
і невдач‚ подумати разом‚ чи розуміємо ми‚ що наша підтримка
допоможе дитині вирішити шкільні проблеми.
На жаль‚ дуже часто батьки занадто болісно реагують на
невдачі своїх дітей у навчанні‚ надмірно хвилюються. Іноді їх охоплює відчай через погану оцінку, що її отримала дитина, вони не думають про те‚ що це тимчасове явище‚ що оцінка може бути суб’єктивною (учитель теж помиляється), що дитина втомилася або погано зрозуміла завдання через швидкий темп роботи, випадковий шум у класі.
Отже‚ виникає проблема
для маленької дитини: у класі труднощі, удома — непорозуміння.
У який же спосіб можна налагодити взаєморозуміння учнів
та батьків?
Ось кілька порад.
Спробуйте!
1. З початку навчального року привчіть дитину прокидатися раніше‚ щоб
збирання до школи не перетворювалось на щоденні хвилювання. Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.

2. Обов’язково привчіть дитину зранку снідати. Це важливий момент у запобіганні хворобам шлунка і від  цьго залежить самопочуття дитини на перших уроках.

3. Давайте дитині в школу бутерброд, фрукти. У школі вона працює‚ витрачає багато сил та енергії.

4. Привчіть дитину збирати портфель  звечора. Перевірте‚ чи не забула вона чого-небудь важливого. Запитайте в неї‚ чи не переказував учитель прохань або розпоряджень батькам. За якийсь час дитина привчиться сумлінніше ставитись до своїх обов’язків і стане більш зібраною.

5. Проводжаючи дитину до школи‚ побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів.

6. Після закінчення занять дозвольте дитині відпочити.
Дитина може просто розповісти про свій робочий день і в такий спосіб звільнитися від психологічного напруження.

7. Якщо дитина замкнулась у собі‚ чимось стурбована‚ не вимагайте пояснень‚ хай заспокоїться, а тоді все сама вам розповість.

8. Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте влаштовувати сварку дитині. Говоріть із нею спокійно.

9. Після школи не змушуйте дитину відразу сідати за виконання домашніх завдань, нехай вона відпочине (1,5 години). Оскільки в першому класі ДЗ не задаються, то просто проаналізуйте сторінку підручника та зошита, вкажіть на помилки, якщо вони є.

1
0. Пам’ятайте, що телевізор  та комп’ютер— це найперший ворог успішного навчання. Якщо дитина дивиться телевізор під час денного відпочинку, то вона не відпочиває .

1
1. Перевіряти дитину — не означає «робити щось замість неї». Ніколи не підказуйте дитині готових рішень.

1
2. Не перевантажуйте дитину позашкільною діяльністю із самого початку навчального року. Спорт і заняття в гуртках, звичайно, корисні для загального розвитку, але спершу переконайтеся в тому, що в дитини вистачить сил та
часу. Початок навчального року — це період стресу‚ тож
перевантаження можуть тільки зашкодити.

1
3. У сім’ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих із дитиною. Усі розбіжності щодо виховання дитини вирішуйте без неї.

1
4. Із перших днів навчання привчайте дитину дотримуватися режиму дня, вона має лягати спати в один і той самий час. Сон для школярів має першочергове значення. У 1-й половині семестру дитина мусить спати не менше 10—11 годин‚ надалі сон можна скоротити до 9—10 годин.

15. Якщо дитина засинає не відразу, все одно просіть  її лягати в ліжко. І не думайте‚ що першокласник уже достатньо дорослий для того‚ щоб йому розповідали казки. Скористайтеся способом‚ перевіреним століттями:
тихо поговоріть із дитиною перед сном‚ попросіть її що-небудь розповісти чи розкажіть самі. Такі хвилини — одна з небагатьох можливостей для
справжнього спілкування.

16. Успішність дитини в жодному разі не повинна впливати на ваші стосунки з нею.

17. Дитина має відчувати, що ви любите її, що ви завжди їй допоможете та підтримаєте.

3. Анкетування  «Роль батьків у вихованні дитини»
Пропоную, перевірити свою роль у вихованні дитини, заповнивши анкети. Відповідайте на питання анкети щиро і відверто, тому що результат будете знати тільки Ви. (На окремих аркушах роздруковані анкети для батьків. Вони читають анкети та виставляють бали. Потім вчитель роздає відповіді на анкетування.)
Анкета № 1
“Так” – 10 балів, “ні” – 0 балів, “не знаю” – 5 балів.
№ п/п
Питання

Бали
1.
Часом син, або дочка поводиться так, що залишається тільки руками розводити або звернутися по допомогу до друзів.

2.
Іноді ви довіряєте дитині таємницю, яку нікому іншому не розповіли б.

3.
Вам доводиться просити в дитини вибачення за свою поведінку.

4.
Ви зауважуєте, що характером маля пішло не у вас. І радієте з цього.

5.
Коли іграшок (нехай навіть старих) повний будинок, купувати нові немає рації. Навіть якщо є зайві гроші.

6.
Ваш малюк – ваш ідеал. Саме про такого ви мріяли все життя.

7.
Іноді вам здається, що дитина учить вас по-новому мислити та оцінювати життя.


Анкета № 2
“Так” – 0 балів, “ні” – 10 балів, “не знаю” – 5 балів.
№ п/п
Питання

Бали
1.
Віддеяких дитячих витівок ви вибухаєте. Хоча потім і шкодуєте про це.

2.
Інтуїція і досвід – кращі порадники у вихованні дітей.

3.
Ви ображаєтеся, якщо хтось негарно висловлюється про вашу дитину.

4.
Ваші таємниці – це святе. А от у дитини не повинно бути ніяких секретів від батьків.

5.
Неприємності або невдачі нащадка боляче ранять вашу душу і самолюбство.

6.
До певного віку кращий засіб виховання – ремінь.

7.
Дитина завдає вам більше турбот, ніж радості.

8.
Ваша квартира – арена вічної лайки, а супротивники в ній – дорослі і діти.


Результати анкети
100 – 150 балів.
Загалом Ви здатні іноді розуміти дитину. І навіть можете іноді пристати на її позицію. Якщо на питання анкети Ви відповідали чесно і теорія не розходиться з практикою, вас можна визнати взірцем, гідним наслідування.
50 – 99 балів.
Ви на правильному шляху. Тимчасові труднощі або конфлікти з дитиною можна розвязати, почавши із себе. Тільки не намагайтеся виправдатися нестачею часу або нестерпним характером нащадка. Вплив на нього і контроль над ситуацією у Вас є. Цим потрібно терміново скористатися. І не бійтеся втратити себе. Розуміти не завжди означає приймати. Але без цього розуміння ситуацію не виправити.
0 – 49 балів.
Співчуваємо Вам. Але ще більше Вашій дитині. Адже поруч з нею немає доброго старшого друга, якого вона потребує. І майте на увазі, дитина може знайти його на стороні. Поки улюблене, але зовсім незрозуміле чадо не відвернулося від Вас остаточно, терміново шукайте підхід. З іншого боку, можливо, потрібна допомога психолога або ... самої дитини. Повірте, немає нічого соромного у визнанні власної неправоти. Адже малюк Вам потім щиро скаже дякую.

4. Організаційні питання.
4.1 Вибори батьківського комітету класу.
Спочатку вибираємо претиндентів, потім голосуємо
  4.2 Організація харчування
Харчування у шкільній їдальні з минулого навчального року стало платним. У їдальні готувались дві страви: перше і друге, а діти за власним бажанням обирали що їстимуть. Ціна такого обіду становила 10 грн. За рахунок батьків також проводиться ремонт класу у кінці кожного навчального року.

  4.3 Необхідні речі для першокласника( закупівля зошитів з друкованою основою).

               Читання. Каса букв не потрібна(?). Буквар обгорнути і підписати, покласти закладинку. Зробити касу «Звукові моделі» для аналізу слів ( по 5 шт.). Будемо працювати у зошиті з друкованою основою.
              Письмо. 2 зошити в косу лінію (підписати олівцем прізвище дитини, обгорнути). Будемо працювати в прописах з друкованою основою. Їх є два: №1 і №2. Крім цього почнемо писати в звичайних зошитах. Не вимагайте від дитини списувати цілі сторінки вдома. Достатньо, якщо ви сядете поруч і проаналізуєте написану букву, вкажете на помилку і тоді дитині легше буде виправитися. На уроці мати 2 ручки (запасна у пеналі).
Іноземна мова. 2 зошити в косу лінію , зошит з друкованою основою.             
Математика. 2 зошити в клітинку (Поля! Клітинка чітка!) Зошити обгорнути. Підручники обгорнути, підписати, не забудьте про закладинку. Потрібні палички для усного рахунку, зробити «віяло» з цифрами для показування відповідей скріпити шурупом і гайкою.Лінійка. Купимо зошити з друкованою основою.

              Малювання.  Знадобляться альбоми з друкованою основою і звичайний, скляночка для води, фарби та пензлики, кольорові олівці та простий, фломастери.
              Трудове навчання. Альбом з друкованою основою. Ось перелік необхідного: кольоровий папір, картон, ножиці, клей ПВА та сухий, пластилін, природний матеріал (засушене листя різного кольору та форми, каштани, квіти, шкаралупи від горіхів, шишки, жолуді).
Музика. 
 Фізкультура. Спортивний  костюм та спортивне взуття у ті дні, коли за розкладом є урок фізкультури.
 Основи здоров’я. Зошит з друкованою основою.
Природознавство .Зошит з друкованою основою.
              
Про батьківські збори я буду попереджати заздалегідь, щоб ви мали змогу відпроситися на роботі, помінятися змінами.

Я хочу побажати вашим дітям, щоб вони зростали здоровими фізично і духовно, успішними та розумними, а вам бажаю терпіння і мудрості у вихованні ваших дітей. Дякую за увагу!


Немає коментарів:

Дописати коментар