середа, 22 листопада 2017 р.

Перший урок для учнів 1 класу 2017/2018 н.р

Греба Богдана Богданівна,
вчитель початкових класів
Доробратівської ЗОШ І-ІІІ ст.
Тема. Я ЛЮБЛЮ СВОЮ УКРАЇНУ
(перший урок для учнів 1 класу 2017-2018 н. р.)
Мета: виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові
до рідного краю; формувати переконання у нетлінності духовних скарбів
народу, повагу до символів України; спонукати учнів до усвідомлення ними
необхідності бути корисними своїй державі.
Обладнання. Зображення верби, калини, гілочка калини, аудіозапис пісні
«Україно моя ,ти найкраща у світі», роздатковий матеріал , аудіозапис пісні на
вірші Андрія Малишка «Пісня про рушник», український вишитий рушник,
зображення державних символів України, карта України.
Хід уроку
І. Організаційний момент
-
Дорогі діти! Сьогодні пролунав для вас перший дзвоник, розпочалося ваше шкільне життя. Я вітаю вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим уроком, вітаю вас із тим, що ви стали учнями нашої держави. А хто знає, як називається наша держава?
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Слухання пісні «Україна моя, ти найкраща у світі»
(Лунає пісня)
- Як ви думаєте, про що ця пісня?
2. Асоціативний кущ до слова Україна.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Бесіда
Сьогодні ми вирушаємо в цікаву і незвичайну подорож , в якій ми
познайомимось з народними і державними символами України та скарбами
нашого народу.
- Що таке скарб? (відповіді учнів)
Але скарби, про які ми будемо говорити, незвичайні. Їх люди відчувають
серцем і душею. У ході подорожі ми будемо збирати скарби , на які багата
наша Україна.
(Лунає звук потяга)
2. Перша зупинка «Без верби і калини – нема України»
- Як ви думаєте ,чому так говорять?
(На дошці з'являється зображення гілочки верби)
Верба і калина- національні символи України. 
     Мабуть це  тому, що кущик калини українці здавна висаджували на своєму подвір’ї, а деревце верби на городі біля криниць та ставків. Кетягами калини українці  прикрашають весільні короваї, а гілочки верби освячують у храмі на свято Вербної неділі. З калиною варили кисіль, чай, узвар. З верби і калини робили сопілки.
     Отже, верба і калина супроводжує  життя  майже  кожного українця, тому ці рослини і стали народними символами України. А вислів «Без верби і калини нема України» став народним прислів’ям, яке знає кожен українець. Давайте ми з вами разом повторимо і запам’ятаємо його.             

3. Друга зупинка «І на тім рушникові...»
(Лунає пісня на вірші Андрія Малишка «Пісня про рушник»)
            3.1 Розповідь
-                Важливе місце в житті українського народу займає рушник. У давнину не було жодної хати без вишитого рушника. Ним прикрашали стіни, накривали хліб, витирали руки. Без рушника не святкували ні дні народження дитини, ні весілля. Коли син вирушав у дорогу, мати дарувала йому рушник, як оберіг від лиха. А дочок матері навчали вишивати рушники ще змалечку. Рушник дуже цінується нашим народом.

3.2 Розгляд виставки рушників
- Розгляньте українські вишиті рушники. Як ви думаєте для чого ці рушники, де вони використовуються?(Весільний, пасхальний, Спаський, для витирання обличчя та рук)
- Діти, які ви бачите кольори на рушниках?
- Що вишивають на рушниках?
- Чи легко за узором здогадатися для чого призначений рушник?(наприклад)
- Хіба лише на рушниках ви бачили вишивку?( Сорочки, плаття, скатертини, сумки, гаманці і т. д.)
- Отже, вишивкою можна прикрасити багато чого.
4. Фізкультхвилинка
5.Третя зупинка «Національні символи України»
- Послухайте легенду.
Давним-давно жила одна жінка. У неї було три сини. Росли вони чесними, сміливими і дуже любили свою матусю. Вони любили її так сильно, що готові були віддати за неї своє життя. Підросли вони і вирішили піти в люди.
         Першим пішов старший син. Мати, щоб він пам’ятав про неї, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками, ніби зубчиками. Пішов син і за корону, яка зігрівала людей і вела в перед, показувала дорогу до кращого життя люди дали першому сину ім’я – Тризуб.
Середньому сину  мати подарувала в дорогу жовто-блакитний  одяг. Своїми хорошими справами він прославив свою матір. Люди дали йому ім’я – Прапор.
А там, де був молодший син завжди звучала дзвінкоголоса пісня. Тому,  що мати подарувала молодшому сину - голос  солов’я.  і дали люди йому ім’я – Гімн, що означає  - звеличення.
 З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір.
-         То хто ж ця мати?(Україна)
 - Герб, Прапор і Гімн – три сини  України, це три основні національні символи нашої країни.
- Розгляньте зображення Герба України. На що він схожий?
Число „три” завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках
йдеться про трьох богатирів, три бажання, які виконують чарівники, три
дороги, що лягають перед казковими героями. Тризуб символізує собою Силу-
Мудрість-Любов українського народу.
- Розгляньте зображення Прапора України. Якої він форми? Які кольори ви
бачите на українському прапорі?
- Пригадайте, що означають ці кольори?
- Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує
життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без
лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ
достатку українського народу.
- Блакитний, синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір
води, без якої не дозрів би хліб. І ще – це колір миру.
- Що таке Гімн?
- Як називається Гімн України?(«Ще не вмерла Україна») А ви коли-небудь чули цю урочисту пісню?
- Гімн – це урочиста і найголовніша пісня держави. З гімну починають урочисті
збори, свята, надзвичайні масові події, гімном їх і закінчують. Це
хвалебна пісня своїй Батьківщині. А як треба поводитися коли звучить гімн України?
ІV. Заключна частина
1. Практичне завдання.
- Оберіть серед усіх зображень державні символи України і розфарбуйте
відповідними кольорами.
          
     
V. Підсумок уроку
5.1 Класний віночок
В знак любові до нашої України і  єдності нашого класу давайте сплетемо наш сімейний класний віночок. У кожного на парті квіточка. Скажемо своє побажання для України і прикріпимо квіточку на її карту навколо, по кордону.
Ось і народився, ожив віночок нашої сім’ї, нашого класу, нашої неповторної України.
5.2 Бесіда
- Про що ми говорили на уроці?
- Що найбільше запам'яталось?
- Що розкажете вдома про наш урок?
- Наша подорож добігає кінця .
На згадку про нашу мандрівку вам будуть ось ці паперові сердечка . Любіть
свою державу ,оберігайте її. Вона у нас ,як матінка , єдина.
- Урок я хочу завершити віршем Іванни Савицької
Україна
Україна, любі діти,
Наш чудовий край.
Там ліси і полонини,
І луги, і гай.
І річок прудких багато,
І рибок в них тьма,
Все те, все, кохані діти, -
Вітчизна свята.
Україна - це біленьки
У садках хатки,
Ниви збіжжям засіяні,
Запашні квітки
І міста розлогі, чисті,
Знай, дитя, це, знай.
Україна наша рідна –
Це чудовий край.
Україно, Україно,
Мій рідний краю,
Цілим серденьком дитини
Я тебе кохаю.
І щодня шлю молитву
Всевишньому Богу,
Щоб послав нам в Україну
Щасливу дорогу.
-                 Дякую вам за співпрацю!
Використані джерела
1. Киричок В.А. Патріотичне виховання молодших школярів у позаурочній
діяльності ⁄ В.А. Киричок ⁄⁄ Класний керівник. – 2011. - № 9-10. – С. 45.
2. Загадки про калину [Електронний ресурс] – Режим доступу:
http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-kalinu/
3. Каталог рухливих ігор для дітей 3-7 років [Електронний ресурс] – Режим
доступу: http://uadoc.zavantag.com/text/6510/index-1.html?page=2


                
                     


                
                     


    

Немає коментарів:

Дописати коментар